1403-01-11 02:34
374
0
89346
سخنران مراسم شب قدر در گرگان:

مسئولان را در ابرتعهد «جهاد تبیین» پاسخگو کنید

سخنران مراسم شب نوزدهم ماه رمضان در گرگان خطاب به مردم گفت: مسئولان را در ابرتعهد «جهاد تبیین» پاسخگو کنید تا از مشکلات عبور کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، حجت‌الاسلام سید امیر بهادر در شب نوزدهم ماه رمضان با اشاره به اهمیت و فضیلت شب‌های قدر اظهار کرد: شب‌های قدر شب‌های برنامه‌ریزی برای یک سال آینده است، خوش به حال بنده‌ای که شب‌های قدر را با عبادت و تضرع به سر کند.

وی افزود: قرآن می‌فرماید ایمان بدون عمل ارزش ندارد، این روزها حرکت عمومی که در جامعه با رویکرد حفظ قرآن به راه افتاده کار بسیار خوبی است که باید تقویت شود.

*ایمان بدون عمل بی‌ارزش است

سخنران مراسم شب قدر در گرگان با طرح این سئوال که آیا رحمت خدا رقیب عمل ما است، توضیح داد: رحمت خدا رقیب عمل ما نیست کسانی که اهل عمل هستند به دعا و رحمت الهی نیاز دارند ما همیشه نیازمند رحمت الهی هستیم.

بهادر با تاکید بر اینکه ایمان بدون عمل بی‌ارزش است، گفت: ایمانی که تعهد نمی‌آورد ارزش ندارد، اطاعت از خدا و رسول باعث می‌شود انسان مورد رحمت الهی قرار بگیرد.

وی افزود: اگر انسان به عهد خود با خدا وفادار باشد دعای بنده هم مستجاب خواهد شد، عدم وفای به عهد و ضعف در مسئولیت‌پذیری باعث می‌شود دعا به استجابت نرسد.

* پویش‌های کمک‌های مردمی به غزه و فلسطین به راه بیفتد

سخنران مراسم شب قدر در گرگان با اشاره به وضعیت بغرنج در غزه و فلسطین گفت: از برگزارکنندگان مراسم می‌خواهم شب‌های آینده چند بنر نصب کنند و پویش‌های کمک‌های مردمی به غزه و فلسطین به راه بیفتد.

بهادر با بیان اینکه مصیبت فلسطین ما را بس است، ابراز کرد: هر کدام از ما با فهرستی از حاجات به اینجا آمدیم اگر از مسئله فلسطین و مردم غزه غفلت کنیم مورد عنایت الهی قرار نمی‌گیریم، هر کسی که ندای مسلمان آزاده‌ای را بشنود و کاری نکند مسلمان نیست.

وی با تاکید بر لزوم توجه به تعهد نسبت به امام جامعه گفت: اگر به تعهدات خودمان نسبت به نائب امام زمان (عج) عمل کنیم از مشکلات رهایی می‌یابیم.

*در جهاد  زبانی ضعیف هستیم

سخنران مراسم شب قدر در گرگان توضیح داد: امام جامعه نگاه جامع‌الشرایط دارد، دلسوز مردم است، همه باید تعهدات خودمان نسبت به امام جامعه ادای تکلیف کنیم.

بهادر یادآور شد: کسانی که نماز می‌خوانند، روزه می‌گیرند اما جهاد نمی‌کنند عاقبت‌بخیر نمی‌شوند، امام علی علیه‌السلام جهاد در سه عرصه «مالی، جانی و زبانی» را مهم می‌دانند همانطوری که دیدیم مردم در جهاد مالی برای کنترل و شیوع کرونا جانانه پای کار آمدند، اما در جهاد  زبانی ضعیف هستیم.

وی گفت: سه سال است که مقام معظم رهبری فرمان جهاد تبیین و جهاد اقتصادی را صادر کردند حوزه علمیه باید پاسخ دهد امام جمعه باید پاسخ دهد اگر کاری در این زمینه انجام شده است باید توضیح بدهند، استاندار، فرماندار، شهردار، شورائیان، نمایندگان خانه ملت و خبرگان در زمینه جهاد تبیین چه کردند سپاه و بسیج همه باید پاسخ و گزارش دهند.

* تریبون‌هایی که جهاد تبیین نمی‌کنند!

سخنران مراسم شب قدر در گرگان ادامه داد: متأسفانه در مسئله جهاد تبیین شعاری عمل شده است، امام جامعه وظیفه قطعی و فوری را در این باره صادر کردند اما هنوز جای کار در این زمینه بسیار است.

بهادر گفت: کسی که در ماه رمضان حداقل ۳۰ جلسه تریبون دارد اما جهاد تبیین نمی‌کند باید پاسخگو باشد، ماه رمضان ماه تبلیغ و تبیین است، طلاب و روحانیون باید کف میدان به جهاد تبیین بپردازند.

وی بیان کرد: کشف حجاب، حرام سیاسی و شرعی است فریب‌خوردگان اگر بدانند پشت صحنه کشف حجاب‌ها چه کسی است این کار را نمی‌کنند اما برخی مسئولان متولی فقط درگیر نصب بنرهای بلند و بالا در این زمینه هستند، انگار نذر کردیم فرمان امام جامعه روی زمین بماند باید بپرسیم مسئولان حواس‌شان باشد جهنم بدجایی است.

بهادر با اشاره به اهمیت حجاب گفت: امام جامعه در اوج اغتشاشات اعلام کردند این دختر کشف حجاب کرده نیازمند جهاد تبیین است، هر یک از ما در این زمینه چه کردیم.

وی افزود: حجاب شروع ماجراست اما پایان ماجرا نیست کسانی که با پوشش نامناسب در خیابان تردد می‌کنند یکی از ضررهای قطعی آن این است که ازدواج‌شان دچار انحراف می‌شود نباید با این مسائل ساده برخورد کرد.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.